OKUL

Okulun Anlam ve Önemi
İlk çağlardan beri insanın öğrenmeye ihtiyacı olmuştur. Bugün bu öğrenme ihtiyacını gideren çok fazla öğretim yuvası vardır. Bunlardan ticari amaç güdenleri olduğu gibi devlet denetiminde olan ve vatandaşların yararlanması için faaliyet gösterenleri de vardır. Devlet okulları, belediyelerin ücretsiz kursları vs..bedel ödemeksizin vatandaşların yararlandığı bilgi yuvalarıdır. Özel okullar, dershaneler de bedel ödeyerek vatandaşların bilgilendikleri kurumlardır.

Okul insanlara hayatı algılamayı, yaşamayı, paylaşmayı öğretir. Esas olarak öğretimin amacı çağdaş bireyler yetiştirmek olmalıdır. Okullarda öğrencilere bilgileri aktarmakla görevli kişiye öğretmen denir. Öğretmen teknolojik/bilimsel gelişmeleri yakından takip etmeli ve öğrencilere en güncel bilgileri tarafsız bir şekilde sunabilmelidir.

Okullarda eğitim öğretim belli bir müfredata göre işlenmektedir. Sınıf geçtikçe konular ve müfredat değişmektedir. Okul insanları hayata hazırlar. İnsanın birinci okulu ailesidir, aileden alınan eğitim çok önemlidir, çünkü aile eğitimi kişinin karakterini belirler. Aile ve okul eğitim öğretimini tertipli bir şekilde almış insan hem çevresine hem de kendisine faydalı bir insan olur. Eğitim öğretime gereken önemi vermeli ve okullarımızın kıymetni bilmeliyiz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

E okul açılmıyor ocak 2013

Okullar Yarın Tatil mi? 11 Ocak Cuma 2013 günü okullar var mı?

İkinci Dönem Ne Zaman Başlayacak 2013