Eğitim öğretimin tarihçesi

Eğitim öğretim insanoğlunun ilk zamanlarından beri var olmuş bir sistemdir. İlk insanlardan bugüne daima insanın öğrenmeye, eğitilmeye ihtiyacı olmuştur. Bu ihtiyaçların giderilmesi için çeşitli okullar oluşturulmuştur. Hatta dini okulları da buna dahil edebiliriz, gerek islam'da gerekse hristiyanlık'ta ve diğer dinlerde eski tarihlerden beri dini eğitim ve öğretimi gerçekleştiren kurumlar olmuştur. Ruhban okulları, medreseler, mevlevihaneler vs.. gibi. Dans, spor okulları da eğitimi ve beraberinde öğretimi getirir. Eğitim öğretim kelimesi bir arada kullanıldığında öncelikle eğitim denir, çünkü öncelikle insanın eğitime, terbiyeye ihtiyacı vardır. Daha sonra da öğretimden bahsedilir, yani artık öğretmeye başlayabiliriz anlamında. Eğitim ve öğretimini tamamlayan insan hangi alanda eğitim öğretim görmüşse o alanda başarıya koşar. Hayatı daha derli toplu olur, mutlu olmaya doğru adım atar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

E okul açılmıyor ocak 2013

Okullar Yarın Tatil mi? 11 Ocak Cuma 2013 günü okullar var mı?

İkinci Dönem Ne Zaman Başlayacak 2013